tiistai 5. toukokuuta 2015

Maid of honor

Häät 2016 facebook ryhmässä on mm. käyty keskustelua siitä, millaisia tehtäviä kaasolle/kaasoille annetaan. Toiset velvoittavat heitä tekemään enemmänkin askartelua ja kaikkea muutakin tehtävää häitä varten, toiset taas ovat tyytyväisiä siihen, että he ovat tukena ja auttavat tarvittaessa.
Aloinkin sitten itse miettimään millaisia tehtäviä olin ajatellut omille kaasoilleni. Heitä on siis kaksi, joista toinen on lapsuudesta asti ollut paras ystäväni ja serkkuni Emmi. Toinen kaasoista on Matiaksen sisko Matleena, josta on tullut kuin oma sisko näiden vuosien aikana.





















                                                                                                                                                                               

Mun mielestä kaasojen isoin homma on järjestää mulle polttarit. Mun mielestä niissä on aika paljon jo suunniteltavaa, itsekin Matleenan kaasona jo olleena! Tähän kaksikkoon mulla on kova luotto että mitä ne mulle keksii! :D Ja siskot on varmasti paljon suunnittelussa mukana myös!

Matleena ei pääse ehkä osallistumaan paikan päällä tekemiseen ennen häitä paljoa, sillä hän asustelee tällä hetkellä Kanadassa. Mutta se ei haittaa ollenkaan, Matleena saa sitten itse juhlassa olla henkisenä tukena ja auttaa tarvittaessa jos jossakin apua tarvitsee! Kanadasta saa myös edullisemmin joitakin juttuja (esim ne kengät, joita en nyt kuitenkaan varmaan otakaan :D), joten Matleena on tässäkin iso apu!

Emmin toinen iso homma on meidän jälkiruokien tekeminen. Meille on tulossa vain niitä minijälkkäreitä, joten Emminkanssa yhdessä suunnitellaan mitä tehdään ja Emmi sitten meidän avustuksella tekee niitä. Emmillä on paljon kokemusta pitopalveluhommista ja leipoo aina kaikkialle, joten oon varma että meidän jälkkäripöydästä tulee mahtava! :) Matleenakin on varmastikin leipomisvaiheessa jo Suomessa, joten on myöskin apuna.
Emmin kanssa varmaan päästään myös maalailemaan ainakin maljakoita! Ehkä tekemään muitakin koristeita, katsotaan mitä keksitään. Neiti on aika näppärä käsistään, toisinkuin minä, joten saadaan varmasti yhteistuumin kivoja juttuja aikaan!

Itse juhlassa tämä kaksikko saa toimia "seremoniamestareina". Saavat sitten keskenään jakaa että mitä puhuvat ja koska. Kuvauksiin luultavasti otan Matleenan mukaan auttamaan, sillä Emmillä on varmastikin puuhaa jälkiruokien kanssa. Katsotaan miten kaikki sitten todellisuudessa menee, sillä Matleenalla pöyrii tuolloin puoli vuotias esikoistyttö mukana! 

Suunnittelua en siis aio jättää millään tavoin kaasojen harteille, sillä haluan suunnitella kaiken itse Matiaksen kanssa. Saavat sitten häärätä pääasiassa polttareiden kanssa ja avustaa juhlapaikan koristelussa ja hääjuhlassa tarvittavissa asioissa! :)

Mun mielestä tässä on jo aivan tarpeeksi hommaa kaasoille, sillä en ajattele, että heillä pitäisi olla niinkään valtavasti hommaa, vaan pääasia on se, että he ovat mun tukena juhlapäivänä ja huolehtivat että jos jokin menee pieleen, niin mun ei tarvitse niistä stressata! :D

Millaisia rooleja teillä on kaasojen suhteen? :)

Ps. Vielä TÄNÄÄN ILTAAN ASTI on aikaa käydä osallistumassa blogini ihanaan arvontaan täällä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti